Sportowa

dieta sportowaJeśli chcemy zacząć trenować na siłowni lub po prostu zmienić tryb życia na zdrowszy, musimy uprzytomnić jedną niezwykle istotną rzecz, o której bardzo często się nie pamięta. A mianowicie, że same treningi, choćby były regularne i doskonale pomyślane, nie przyniosą nam jeszcze spodziewanych rezultatów. Kluczowym czynnikiem w treningu siłowym, zarówno jeśli chodzi o budowę masy mięśniowej, wyrobienie rzeźby lub zrzucenie wagi, jest odpowiednia dieta. Szczególne znaczenie ma ona w procesie budowanie masy mięśniowej: jeśli nie będziemy codziennie zaopatrywać naszego organizmu w odpowiednią ilość białka, węglowodanów oraz innych składników odżywczych, które również mają znaczenie, to nasze mięśnie po prostu nie będa miały z czego rosnąć. Oczywiście, wystarczy przejrzeć internet, aby znaleźć mnóstwo porad dotyczących diety kulturystycznej, przepisów na konkretne posiłki a nawet całych planów żywieniowych. Musimy jednak pamiętać, że każdy organizm ma swoje własne, swoiste właściwości, a efektywność jadłospisu jest w bardzo dużej mierze uzależniona właśnie od tego, czy będzie on odpowiadał indywidualnym potrzebom konkretnej osoby. Dlatego wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem, zwłaszcza dla osób początkujących, jest dietetyk sportowy, który opracuje dla nas plan żywieniowy sprofilowany specjalnie pod katem indywidualnej specyfiki naszego organizmu.